Stiri Zilnice
Mărunțișurile au făcut mari firmele de asigurare. RCA-ul "scurt" e la mare modă, viața crește "obligatoriu"
Data: 13-04-2018
Anul trecut a fost singurul dintre ultimii șapte, când asigurările de viață au dus pe plus vânzările companiilor, în condițiile în care încasările din asigurări generale au fost mai mici decât în 2016. Mai mult, este pentru prima dată în istoria recentă când ponderea asigurărilor de viață depășește 20%.

Mai puţin RCA, mai multe asigurări fa­cultative pe seg­mentul de asigurări generale şi o creş­tere spectaculoasă a asigurărilor de viaţă.

Pe scurt aşa a arătat anul 2017 pentru firmele de asigurare din România, după cum reiese din ultimul raport publicat de Autoritatea de Supraveghere Financiară(ASF).

Pare o descriere perfectă pentru o piaţă care în toată istoria ei s-a zbătut să iasă din dependenţa de asigurări auto şi în particular de RCA şi să conveargă spre normalitatea europeană în care asigurările de viaţă aduc cel puţin 60% din totalul vânzărilor.

La noi, chiar şi în 2017, anul cu cea mai bună cotă a poliţelor de viaţă, asigurările generale tot au reprezentat aproape 80% din piaţă.

Mai mult, arată datele analizate de Capital, ponderea RCA a scăzut doar în ceea ce priveşte încasările firmelor, pentru că din perspectiva numărului de contracte de asigurare valide la finalul anului trecut, poliţa de răspundere auto a crescut ca pondere.

Pragmatism lejeritate lipsa de perspectiva dar si fraude

Principalii cumpărători ai poliţelor RCA pe perioadă de o lună au fost românii care, din diferite motive, utilizează maşina cu o frecvenţă redusă, companii care administrează flote de maşini, dar şi cei care se ocupă cu comerţul de automobile second hand, au spus brokerii contactaţi de Capital.

„Sunt companii care au flote de automobile care sunt utilizate 20% din timpul anului. Pentru ele este o soluţie asigurarea pe o lună. Mai sunt cei din transporturi care au curse doar ocazional. Mai apelează la asigurarea pe o lună persoanele fizice care vor să îşi vândă maşina şi îşi prelungesc RCA doar până când reuşeşec să o dea, cu câte o lună. Sunt şi cei care se ocupă cu importul de automobile second hand. Și mai sunt cei care pur şi simplu nu folosesc des maşina. Toţi vedem în parcarea blocului automobile care foarte rar pleacă de acolo, poate doar în concedii“, explică Gheorghe Grad, director general al Renomia SRBA, broker care îşi propune anul acesta intrarea în top 10 al pieţei de profil.

În opinia lui Alexandru Apostol, directorul Maxygo, intermediar de dimensiuni mari specializat exclusiv în retail, avansul poliţelor pe o lună se datorează şi lipsei de educaţie financiară a românilor, care preferă să gândească pe termen scurt în loc să facă calcule pe termene lungi. O sumă mai mică de bani plătită într-un anumit moment este un argument suficient pentru o bună parte a şoferilor din România.
© 2018 LicitatiaPublica.ro